Thursday 11 July 2013

Nimic sculptural la Madame Pogany

Maaare fani Madame Pogany nu suntem. Și nu știam de ce nu țineam deloc minte baia de la ei. Eu, de obicei, am o memorie foarte bună a băilor, pentru că am nevoie de ele extrem de des.
Așa...ideea e că am știut cum să ajung până la baie, care e în capătul culoarului de la intrarea centrala, în partea stângă așa. Și fix când am deschis ușa mi-am adus aminte: pentru că baia asta nu mi-a plăcut deloc. De la început.
Adică oricum locul, cu totul, nu mi se pare o mare capodoperă, dar e plăcut, să spunem. Dar baia parcă zici că e baia de la Fratelli (da, poate mai ajungem să punem și de acolo). Chiar asta e senzația. De club.
Dar să arăți ca o baie de club destul de uzată într-o miercuri seara în care doar mesele de afară erau pline...nu știu ce prea să zic.



dacă ești băiat, aici intri.
dacă ești fată, mergi o ușă mai în față

are și cap fusta aceasta stilizată,
dar nu l-am prins aici. asta e la fete, am ajuns


într-unul dintr-astea îmi trebuie.
mai e unul pe colț, vis-a-vis, dar avea capacul dat jos
și un mare coș de gunoi. semn de stricat, zic.

am intrat, aicea-i treaba
aici e genialitatea, în detalii: dacă faci puțin mai tare pe tine,
nu te panica. ușa se închide, doar că închizătoarea aia
intră între ușă și toc, nu pe partea interioară a ușii,
cum e obișnuința

e safe, te-ai așezat pe poziții. dă-i drumul.

una din trei e câștigătoare. spală rapid
șterge rapid. îți place pe roz?


bine, atunci șterge pe gri industrial

oglinda-i lungă, pe orizontală.
poți să te privești cât vrei, pe lat


și pe-aici ți-e drumul.

N-am ce zice. Că n-aș zice de bine. Eu n-am nimic cu locurile, în general. Dacă locurile sunt cinstite cu ele însele. Dar dacă îmi spui că te-a inspirat Brâncuși și ai pretenții arhitecturale și designoase, atunci nu știu. I-ai arăta lui Brâncuși baia asta și i-ai spune că de la arta lui ai plecat când ai conceput-o? Și nu-mi spune că e doar o baie, că ar fi un răspuns de tot rahatul.












No comments:

Post a Comment